CHAPTER 04 - It's showtime / familiar voice

När de väl börjat släppa in folk dröjde det inte länge förrän jag kom fram till dörrarna. Det var då hela min värld rasade. Allt blev tyst. Jag kunde se folk röra på sig och se hur portvakten formade meningar ur sin mun men jag kunde inte höra något förutom 
- Snyggt försök. Kent, vi har en till falskbiljettare här! Tyvärr tjejen, hur mycket du än vill så kommer du inte in.



Jag stod och stirrade rakt fram i en halv minut tills portvakten pratade med mig igen. 
- Vadå inte komma in? Jag har betalat 2000 kr för biljetten! Försökte jag utan att lyckas få honom att tro på mig.
- Tyvärr, jag vet inte om du ljuger eller om du faktiskt gjort bort dig när du köpt en falsk biljett. Det finns ingenting jag kan göra åt saken. Du får stiga ur kön och låta de andra komma in. 
Jag ville inte ge mig först. Det här var ju vad jag hade drömt om, vad jag hade väntat på i 9 månader drygt. Jag visste att det var för bra för att vara sant, innerst inne. Jag fick ju skylla mig själv...
 
Till slut gick jag därifrån. Men jag gick inte hem. Jag tänkte inte bara gå därifrån efter all väntan och dessutom var jag för ledsen, jag ville inte att någon skulle se mig så som jag såg ut. Jag gick runt ett tag tills jag kom fram till en liten gränd där inte en enda kotte var. Perfekt. Jag satte mig mot en vägg och hade egentligen inte en aning om vart jag var. Jag började tänka på hur viktigt det ändå var för mig att träffa Justin. Helt ärligt så trodde jag inte att en enda person kunde ha en så stor påverkan på mitt liv. Mitt i allt så fick jag ett sms från Hanna som löd:
 
 
En tår gled ner för min kind och det blev snart flera. Jag ville verkligen inte prata om detta för stunden, jag ville glömma alltihop så jag stängde av mobilen och hoppades på att hon skulle tro att det var för att jag var där inne. 
Där inne.. Där så många nu stod och satt och kollade och lyssnade på en av världens största artister och här satt jag utanför och grät. Jag kände mig patetisk. Jag hade kunnat göra så mycket mer för att sedan ha en äkta biljett. Jag borde ha krävt ett kvitto eller bara ett äktighetsbevis. Jag hade kunnat vänta tills VIP-biljetterna släpptes för det fanns för samma pris. Men hur skulle jag kunna veta att de skulle släppas senare? Jag bokstavligt bröt ihop. Jag satt med huvudet i knäna och händerna runt. Jag struntade i hur kallt det var och att jag bara hade en klänning på mig utan tjocktröja. Jag struntade i hur mycket klockan blev och att det sedan gick förbi flera tonåringar 20 meter bort från där jag satt. Sedan började jag tänka; Nu är den slut. Jag har verkligen missat den.
 
På något sett hade jag missat helt att bara två meter framför mig var det en dörr och på dörren stod det GLOBEN med stora bokstäver och helt plötsligt öppnades den. Jag orkade inte bry mig till en början och rörde mig inte ur fläcken. Jag var ledsen, ingen kunde ändra på det, trodde jag tills jag hörde en välbekant röst.
 

 Förlåt för ett kortare kapitel än vanligt, men har inte så mycket tid över ikväll!
 
bilden blev lite stor, jag vet men kunde inte få den mindre..
 
Det är så här att jag imorgon åker ut på landet vilket betyder dålig mottagning, alltså segt internet och det tar längre tid att publicera kapitel 5 osv. Men får jag över 10 kommentarer på detta kapitel kommer jag sätta mig ner och verkligen använda tiden väl till nästa kapitel, för jag vill inte offra flera timmar på något ni ändå inte uppskattar.Får jag inte 10 kommentarer den närmsta veckan så kan jag inte lova er att det kommer ett kapitel på en vecka för det är så länge jag blir borta. Hade 66 läsare efter första kapitlet så ni borde klara detta! 
 
Tack på förhand! :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

braaaaaaaaaaaa mera :D Shit vad sur jag skulle blivit om jag inte fick biljett till Justins konsert :/

Postat av: Josefine

gryyyymt!

Postat av: Anonym

meeeer

Postat av: Anna

Hej! Du ville att jag skulle skriva när nytt kapitel kom ut och nu är det ute!:) http://justinbiiebernovellen.blogg.se :)

Svar: Ja, jag har redan läst :)
fanficbysusanna.blogg.se

Postat av: Emelie

Bra! <3

Postat av: Hej

Super bra :) Den blir väldigt spännande.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0