CHAPTER 02 - Ticket


ENGLAND, NEW ZEELAND, CANADA, ICELAND, RUSSIA, TURKEY, SWEDEN, I'M COMING SOON #BELIEVETOUR


(ENGLAND, NYA ZEELAND, CANADA, ISLAND, RYSSLAND, TURKIET, SVERIGE, JAG KOMMER SNART #BELIEVETOUR)


Jag kände en tår glida ner för kinden. Jag stängde ner hemsidan och gick in på Google. Jag skulle hitta en biljett någonstans, om det så skulle vara det sista jag gjorde!


 

 

Flera dagar gick och jag hade isolerat mig i mitt rum. Jag hade börjat söka efter svar på min fråga. Fanns det en biljett där ute någonstans? Jag var till och med villig att betala dubbelt så mycket, jag hade pratat med min pappa och allt var klart. Jag skulle jobba extra hos honom varje dag efter skolan hela sommarlovet för att betala tillbaka det jag var skyldig honom.


Jag hade nästan gett upp när någon la till mig på facebook och lämnade ett meddelande som löd:



Jag hoppade av lycka och ringde Hanna, min bästa vän, direkt och skrek
- HANNA, JAG LYCKADES! JAG GJORDE DET VERKLIGEN!
Hon bad mig sluta skrika i hennes öra men jag var så himla glad! Jag hade äntligen lyckats! 
- Stella, är du helt säker på att det kommer fungera? Frågade hon, men jag visste att det skulle det. Ingenting skulle få förstöra det här!


Den natten kunde jag knappt sova. Jag låg och tänkte på konserten hela tiden. Jag skulle möta upp personen med biljetten dagen efter mitt i stan och då skulle vi göra vårat byte. Det var nästan för bra för att vara sant och jag kom på mig själv med att ligga och le väldigt ofta. Från att inte ha en biljett, till att ha en av de bästa? Sådana saker hände aldrig mig!


Någon gång måste jag ha somnat till, för helt plötsligt så ringde mitt alarm som jag hade ställt kvällen innan för att inte försova mig. Ingen kunde förstöra mitt goda humör. Jag gick och sjöng på Justins låtar när jag duschade, åt frukost, klädde på mig och även när jag fönade håret. Tiden rullade på och snart slängde jag igen ytterdörren och var på väg till bussen.


Personen med biljetten visade sig vara en kille i min ålder och han sa att det från början hade varit hans systers biljett men att hon inte vågade sälja den själv med risk på att vem som helst kunde ha mött upp henne. han tog emot pengarna och gav mig ett orange papper där allt stod. Det var verkligen en biljett! Jag tackade och skyndade mig hem till Hanna som fortfarande låg och sov, men det struntade jag i. Jag var överlycklig, helt exalterad!


- Men Stella, vad gör du? Frågade hon nästan i sömnen.
- JAG HAR EN BILJETT, JAG HAR VERKLIGEN EN BILJETT, började jag. JAG KAN KNAPPT TRO DET, HANNA... , JAG HAR EN BILJETT!
Jag tog upp den ur väskan där jag lagt den och visade upp den. Hon var glad för min skull, jag såg det på henne. Även om hon inte tyckte om Justin Bieber så mycket så var hon glad över att jag skulle få träffa henne.

Jag kunde höra även i min dröm hur dörren till mitt rum öppnades och Stella sprang in i mitt rum och nästan hoppade på mig. Jag kunde se att hon var väldigt glad och förstod att det måste handla om Justin Bieber, hennes stora idol och allt det nu var. Förutom att jag inte var en "belieber" så var vi så lika att vi hade kunnat vara samma person i två kroppar. Jag hade inget emot Justin Bieber, men i mitt huvud så var hans musik inte så poppis och alla har ju rätt till en egen åsikt. 

Medan hon stod och hoppade i min säng så skrek hon att hon hade en biljett nu. Hon visade den för mig och jag log för jag kunde se hur lycklig hon faktiskt var och det gjorde mig lycklig. 
- Stella.. Schh. Du väcker mina syskon, sa jag och hon satte sig ner bredvid mig och vi började skratta. 

 - Så, vad ska du göra när du träffar honom? Skaka hand, krama honom? Började jag. Eller ska du hoppa på honom och ge honom en stor kyss, haha? 
- Var inte fånig.. Jag kunde se hur Stella tänkte efter på vad kommande mening skulle vara. Helt ärligt så vet jag inte vad jag skulle göra om jag fick en chans att ens stå nära honom! 


Vi satt länge och diskuterade vad hon skulle ha på sig, hur hon skulle bete sig och vad hon faktiskt skulle göra om han började prata med henne och som alla dagar tog den här dagen också slut och Stella gick hem till sig. Jag hoppas verkligen att ingenting går fel.

 

Så! Eftersom att ni bad om ett till "kapitel så många gånger så får ni det lite snabbare än jag hade tänkt! Tack för alla underbara kommentarer både på bloggen och på dayviews! Uppskattar det verkligen! 
 
Det blir korta "kapitel nu i början för att inte för mycket ska komma med för fort, det blir längre och bättre ju längre in i storyn. 

Fortsätt kommentera som ni har gjort så får ni uppdatering fortare! :)
 

 


Kommentarer
Postat av: Tilda

Meeeer! Den är verkligen sjukt bra! :D

Postat av: Jennifer

Jätte bra mer :D<3

Postat av: Belieber

Jättebra!!!!!! Mer!!! :D <3

Postat av: Anonym

Grym!

Postat av: Frida

Jätte bra !
Har du den biljetten på riktigt eller hittepå ?<4



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0