CHAPTER 01 - Sold Out

I flera månader hade jag sparat för att äntligen ha råd med en biljett. En biljett som skulle förändra mitt liv. Det jag kommer berätta för er är inte helt från början, nej. Det började tre år tidigare, men det kan jag ta en annan gång. Det här är historien om hur jag fick träffa min stora idol, min förebild och inspiration- Justin Bieber.

 


Även fast jag hade ställt klockan på 8 så vaknade jag innan. Jag var så taggad och så nervös! Jag låg och drömde mig bort i några minuter men avbröts snabbt av min telefon som ringde. Det var min pappa, han hade nog precis kommit till jobbet och han visste att idag var dagen som biljetterna till Justin Biebers konsert i Sverige Släpptes. Han önskade mig lycka till och vi la på. Jag kommer ihåg att jag slängde på mig mina kläder och skyndade mig upp till köket och satte på datorn som stod på köksbordet. Alla låg och sov så det enda ljud jag hörde var några fåglar utanför och datorn som startades.


Självklart visste jag att det skulle vara överbelastat på hemsidan som släppte biljetterna så därför var jag ute i god tid, trodde jag. Även fast klockan bara var 20 över 8 så var det kö till biljettförsäljningen och när jag väl kommit in så kom jag på att jag behövde logga in för att beställa. När jag väl hade gjort det så hamnade jag längst bak i kön men var sedan inne 10 i 9 igen. Klockan tickade och snart var det bara någon minut kvar och min pappa ringde mig återigen. Han sa åt mig att stanna kvar på sidan fast klockan stod på 9.00 och det fortfarande stod något i stil med "Biljetterna ännu inte till försäljning". De skulle släppas prick 9 och när det blev en minut över så uppdaterade jag sidan eftersom att det stod att jag skulle återkomma.

Tiden gick och jag gick in på dayviews för att kolla hur det gick för de andra fansen.
Jag fick veta att det var slutsålt! På flera ställen kunde jag se folk som sa åt folk att gå ur kön för att det redan var för sent ändå, men jag stannade. Hur skulle jag kunna veta att de talade sanning? Helt plötsligt så stod det att jag stod i kö för Justin Biebers konsert, fast dagen efter. Han skulle ha en till! Nu tänkte jag att jag skulle komma in! Jag väntade och väntade... väntade lite till och klockan blev 20 i 12 då det stod att biljetterna var slutsålda.


Jag började gråta. Jag trodde verkligen inte att jag skulle göra det, men det gjorde jag. Jag gick raka vägen ner till mitt rum och la mig i min säng. Jag somnade efter ett tag och när jag vaknade så hoppades jag att allt bara var en dröm. Men det var det inte, det här var på riktigt. Jag hade misslyckats. Efter alla år jag drömt, drömt om att få träffa min idol, min förebild, min inspiration, så var allt förgäves. Jag skulle få vänta jag vet inte hur många år till.

Jag loggade in på hemsidan jag var medlem på av endast en anledning, att följa Justin. På startsidan kunde jag se hans senaste tweet;


ENGLAND, NEW ZEELAND, CANADA, ICELAND, RUSSIA, TURKEY, SWEDEN, I'M COMING SOON #BELIEVETOUR


(ENGLAND, NYA ZEELAND, CANADA, ISLAND, RYSSLAND, TURKIET, SVERIGE, JAG KOMMER SNART #BELIEVETOUR)


Jag kände en tår glida ner för kinden. Jag stängde ner hemsidan och gick in på Google. Jag skulle hitta en biljett någonstans, om det så skulle vara det sista jag gjorde!


Så, äntligen har jag publicerat den första delen! Stort tack till Evelina! Klicka här och här för att komma till hennes bloggar! 

Jag kommer skriva på både svenska och engelska, Svenska på när huvudpersonen pratar och engelska när Justin pratar. Det gäller även alla som kommer prata som är svenskar och amerikaner/osv. Men eftersom att det finns folk som inte är så bra på engelska på grund av ålder eller brist på kunskap i just det ämnet så skriver jag det på svenska under så var lugna! Ni kommer förstå! Lämna gärna en kommentar om hur ni tyckte om den! 
Det kommer en ny del imorgon, lite längre. Det här är bara en försmak, haha!


Kommentarer
Postat av: mooa

wow, fett bra! skriv meeer nu! <3

Svar: aw, tack! Det kommer mer imorgon! :)
fanficbysusanna.blogg.se

Postat av: Emelie

Bra!!! <3

Svar: Tack! <3
fanficbysusanna.blogg.se

Postat av: Belieber

Jättebra!!! Mer! <3

Svar: taack! :)
fanficbysusanna.blogg.se

Postat av: Magg!

Aaas bra! :D <3

Svar: taack! :)
fanficbysusanna.blogg.se

Postat av: Ebba

Jätte bra!!<3

Svar: taaack! :)
fanficbysusanna.blogg.se

Postat av: Anonym

Bättre än alla andra!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0