CHAPTER 11 - The Fact That Hanna Knows



De lutade sig närmre och närmre för varje ord hon sa och snart var de så nära att de nästan kysste varandra. Skulle de göra något? Jag var tvungen att gå närmre. Inte så smart. Trädet jag stod vid hade väldigt många rötter ovanför marken och självklart snubblade jag över en rot och det lät väldigt mycket. Tänk, jag kanske förstörde Stellas första kyss. Första kyss med Justin, första kyss med någon. 
Det dröjde inte länge förrän de båda stod vid fönstret och kollade på mig...
 

- Hanna? Jag var helt chockad. Vad gör du här?
 
- Verkligen? Tomas? Döv och stum? Stella, du har ingen kusin. Hon ställde sig upp och borstade bort lite jord som hamnat på hennes knän med händerna.
- Förlåt.. Började jag. Men jag kunde inte låta någon veta, men jag borde ha tänkt på att det skulle stanna mellan oss... Och så ville jag spendera den lilla tiden jag har med honom själv... 
- Det är lugnt.. Men är det okej om jag stannar en timme? Tror jag behöver värma mig lite, haha. 
Jag sa att det var självklart och vi alla satte oss i sängen och jag la täcket över Hanna, hon var iskall. 
- Såå.. Justin Bieber? Du som alltid försökt övertyga mig med att du inte gillar honom på det sättet. Hon gav mig en blick som jag kunde översätta med "vad var det jag sa?" 
- Det är inte så.. Det går inte, det vet du. Och dessutom sa jag att jag inte kan gilla någon jag inte känner eller har träffat. Jag har ju träffat honom nu och spenderat en dag med honom. 
- Jo, det är sant, men du känner honom inte, så var försiktig.
- Jag kommer inte göra någonting. Jag kände hur ledsen jag var över den saken. 
- Stella, var inte dum. Hade inte jag kommit och stört hade ni använt den här sängen till någonting helt annat än att ha som en sittplats, om du förstår hur jag menar. Men ärligt talat så tror jag inte att någonting annat hade hänt. 
- Hey, girls.. Do you mind? Jag hade nästan glömt bort att Justin inte förstod ett ord av vad vi pratade om. 
- Oh, yeah. I'm sorry. Stella was just saying how much she liiiikes y.... Jag kastade en kudde på henne och rodnade. Eftersom jag satt tätt intill Justin var det inte svårt för honom att diskret ta min hand i sin och krama om den hårt. Jag blev helt varm och allt kändes så rätt. Om jag bara kunde stanna där för alltid, låt tiden stanna. 

Efter någon timme så var jag på väg att säga till Hanna att gå hem men hon verkade förstå när det var dags själv. Vi sa hejdå och precis innan hon gick så stoppade hon ner handen i fickan, tog upp något och gav det sedan till Justin. 
- Use this, and be careful with her. sedan gick hon hem.
 
- What did she gave you? Frågade jag fundersamt.
- Uhm.. A condom. We shouldn't use it. 
- No, haha. Jag gäspade och började känna mig riktigt trött. 
- I'm tired, how about you? 
- Exhausted. Vi kröp ner under täcket. Vi var tvugna att ligga väldigt tätt intill varandra för att hålla värmen uppe. Vi var ju trots allt i en lada utan element och isolering i slutet av april. 
- What should we do now? Frågade han.
- Huh?
- Well, with the fact that Hanna knows makes everything so much harder. I mean, if she could figure out who I am, who can't?
- I guess you'll be stuck here with me for a couple of days. Han log. 

Jag bad Justin sjunga för mig och han började sjunga på Be alright. Hans fina röst gjorde att jag nästan somnade på en gång. 



Skrev faktiskt det här kapitlet imorse men sen försvann allt så jag har i princip gått och surat över det idag, haha. Men nu är det här, bättre än innan!

Jag kan avslöja att om något kapitel så kommer Justin att ha ett eget, helt på engelska! 99% i alla fall! Missa inte det! :)



Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3
Mer :D

Postat av: Belieber

Haha, jättebra! MEEEEEEEER! :)<3

Postat av: emma

Jätte bra!!!!! MER MER MER!!!! :D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (syns bara för mig)

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0